tisdag 4 september 2007

Köksrenovering


Det är nu 9 mån sedan jag flyttade in i nuvarande lägenheten, och äntligen känns det som att jag har energi nog att fortsätta med renoveringen.


Kvar är köket.
Allt jag gjorde innan jag flyttade in var att måla om väggarna i vitt, i stället för de två skrikiga gröna färgerna delade av en bård som prydde väggarna och ovan kaklet.


När jag flyttade in tänkte jag att jag helt sonika skulle riva ut alltihop, och sätta upp ett nytt.

Nu är jag inte lika säker längre.

Tankegångarna svänger, och varje dag kommer nya tankar o idéer om det.


Det är ett gammalt platsbyggt 50-tals kök, med luckor ända upp i tak. Inte en enda skruv eller spik i det. Omlackat, så det är iof inget fel på det.


Men diskbänkens yta är sliten, och smuts o fett fastnar direkt. Dessutom är arbetshöjden lite väl låg.


Så tanken som den var igår, är att byta diskbänken mot en bänkskiva med inlagd diskho och ta bort de två raderna med kakel och sätta blå mosaik.






Inga kommentarer: