fredag 14 september 2007

Ny köksmodul






Platsbyggt kök var det ja. Alltså passar inget färdigt att sätta in nu heller.


I och med att det är minimalt med förvaring i köket, tänkte jag ta tillvara det lilla utrymmet bredvid spisen. 19,5 cm brett. Inte mycket, men alltid något. Kanske blir det lagom att ha brickor och tallriksunderläggen där. Några kokböcker i det övre facket?


Så jag rev loss det befintliga, byggt av rejäla bräder och masonit som täcksida.

Nu återanvänder jag stommen, tar bort fronten, sätter ett hyllplan 3/5 upp, och stadagar upp med sidor i plywood.


Det tar sin lilla tid, att trixa o få till det. Särskillt när man får hjälp av en 4 årig snickare ;)




Idag har jag svurit över mitt goda självförtroende ännu en gång. Varför, varför, ska jag tro att jag kan allt för?!!? ...fast i slutänden slutar det ju med att jag löser det jag föresatt mig...






1 kommentar:

Anonym sa...

Men då innebär ju det att du kan allt? :)

/Mysteriet