måndag 17 september 2007

Varde ljus!


Jag har saknat belysning över matlagningsdelen sedan jag flyttade in, men inte riktigt orkat ta tag i att boka in en elektriker för att koppla in en kontakt i befintlig dosa på väggen.


Så fick jag tillslut tummen ur för snart en månad sedan, men sen dess har det ändå inte hänt något.

För elektrikern konstaterade så checkt: Åh, du har ju vasstak! Se till att köpa en lampa med stort fäste som täcker, för du kan komma att behöva borra lite för att hitta en regel efter luftspalten. Ja, ja, nånstans där uppe finns det ju oftast en!


Men nu har jag både köpt lampa OCH satt upp den. Två borrhål krävdes det för att finna en regel att fästa i. Men det blir säkert bara bättre ventilation av det! ;)


Jag hittade en 3-spot i samma stil som lampan jag har över köksbordet. Lyser upp bra gör den med. Kan behövas nu när jag ska sätta igång och kakla!


Inga kommentarer: